Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg


Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.
Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.
Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.
A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.


Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 432
Fordító: Szabó Krisztina
ISBN: 9789634574613
❉❉❉

Köszönet a könyvpéldányért a Könyvmolyképző Kiadónak! :)

A könyvre már a külföldön való megjelenésekor felfigyeltem, valószínűleg az egyszerre gyönyörű és letisztult borító ragadta meg az érdeklődésem, hiszen mélyen nem ástam bele magam a spoilerek elkerülése végett. Nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy a Könyvmolyképző Kiadó még idén el is hozza nekünk ezt a könyvet, és lám, már a kezünkben is tarthatjuk! Természetesen mielőbb olvasni akartam, hiszen a jól felépített fantasy történeteket nagyon szeretem, reméltem, hogy ez is egy lesz közülük.

Jude halandó. Gyerekkorában szüleit megölték, őt pedig testvéreivel együtt Tündérföldére rabolták el. Azt hinnénk, hogy a félvér tündérlány, Vivi lesz a főszerepben, aki szinte az "oka" az elrablásuknak, hiszen az ő apja volt a tettes. De nem, hanem Jude szemszögéből láthatjuk a történeteket, hogy mennyire nehéz beilleszkedniük a tündérek közé, hogy mennyire gonoszak és kegyetlenek a halandókkal. Ikertestvérével, Tarynnel egy iskolába járnak velük, de Jude sokszor kerül összetűzésbe velük csak azért, mert ő nem akarja hagyni magát. Nem akar gyenge, fülét-farkát behúzott ember lenni, akit megbabonázhatnak és ugráltathatják. Akarva-akaratlanul is olyan helyzetekbe kerül, amellyel saját magát is veszélybe sodorja, ám végül olyan mélységekbe pillanthat bele, amelyekre nem is gondolt volna. 
Bevallom, a történet nagyon nehezen, lassan indult számomra, küzdöttem az ellen, hogy félbe hagyjam, idegesített Jude, nem láttam értelmét az egésznek. Néha idegesített is a lány, voltak furcsa húzásai és megnyilvánulásai, és a tündéreket sem kimondottan kedveltem meg. De milyen jól tettem, hogy küzdöttem! Ugyanis amint egyre több politikai és hatalmi bonyodalom került napfényre, annál jobban én is belegabalyodtam a szálakba, elkapott a fonal, és onnantól nem volt megállás. Jude is összeszedte magát, elkezdett gondolkodni, összerakta a mozaikokat, és elég kemény csaj lett belőle a könyv végére. 
A másik érdekes és mondjuk úgy, hogy központban álló személy, akihez végül is a könyv címe köthető, az Cardan. Kimondottan utáltam, aztán sajnáltam, aztán nem értettem, aztán elkezdtem... kedvelni. Jaj! Nagyon különös szereplő ő, de az írónő nagyon jól felépítette az összetett, bonyolult, titokzatos, mégis figyelemfelkeltő karakter egyvelegét benne. 

Az írónő valami hihetetlenül jól ír. Az egész világ, amit kitalált, a ruhák, az ételek, Tündérfölde bemutatása mind-mind egyedi és különleges. Tetszettek a leírások, ahogy beadagolta az eseményeket, hogy mi a különbség a halandók földe és az ő földük között, hogy hogyan lehet átjutni, szinte az összes felmerülő kérdésünkre választ ad. Ami pedig az intrikákat illeti, teljesen lenyűgözött. A könyv vége felé már csak a fejemet fogtam, annyi minden történt, annyi fordulat és csavar volt néhány oldallal arrébb, hogy csak ámultam. Igen, így kell ezt jól csinálni. Így kell megkedveltetni a szereplőket és alkotni egy új világot. Holly Black megcsinálta. 

A végére viszont maradtak bennem hatalmas kérdőjelek, elkezdett, sejtelmes szálak emberekkel és eseményekkel kapcsolatban, és legszívesebben most azonnal kapnék a folytatás után. Hiába nem volt benne túl sok romantika, tényleg csak egy nagyon pici, ami az elején zavarta is az én romantikus lelkem,  hiszen a korona és a hatalom megszerzése, a cselszövések módján van a hangsúly. Véres jelenetekkel is találkozhatunk ám, hiszen rafinált főszereplőnk nem fél bemocskolni a kezét, ha az életéről és a becsületéről van szó.

Ha izgalmas, letehetetlen, jól felépített fantasy regényt szeretnél a kezedbe fogni, akkor ez a te könyved! Ajánlom nagyon a fantasy rajongóknak :)

Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv, IDE KATTINTVA te is megszerezheted!



Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"Úgy tűnik, ha egyszer csókolóztál valakivel, akkor a csók lehetősége itt lapul minden egyes pillanatban, nem számít, milyen ostobaság volt az első alkalom."

*
"A hatalomvágy különös dolog. Lázként kapja el az ember, és nem könnyű kigyógyulni belőle."
*
"– Leginkább azért gyűlöllek, mert gondolok rád. Méghozzá gyakran. Undorító, és képtelen vagyok megállni."
*
"– A vágy különös dolog. Amint kielégítjük, más formát ölt."
*
"Néha szar dolog, amikor igaza van az embernek."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése