Kristen Callihan: Idol (#1 VIP)


„A ​zene a barátoddá válik, ha nincs egy sem, a szeretőddé, ha éppen arra vágysz. A haragoddá, a bánatoddá, az örömöddé, a fájdalmaddá. A hangoddá, ha nem találod a szavakat.”
LIBBY
Amikor rátaláltam Killianre, valami elveszett hercegre emlékeztetett, és épp részegen hevert az udvaromon. Az arca, akár egy istené, és pont olyan arrogánsan is viselkedett. Nem volt hajlandó elmenni. Szexi, elbűvölő és egy icipicit mocskos a fantáziája – szép lassan ledönti a falaimat, és én egyre többre vágyom.
Az enyém lehetne, ha lenne hozzá bátorságom. A probléma az, hogy az egész világ őt akarja. Hogyan tartsak meg egy bálványként imádott rocksztárt, amikor mindenki azon mesterkedik, hogy elvegye tőlem?
KILLIAN
A világ egyik legnagyobb rockbandájának énekeseként áloméletet éltem. De egyetlen végzetes döntés elég volt hozzá, hogy mindez a darabjaira hulljon.
Most minden romokban hever.
Aztán megismertem Libertyt. Morcos, magának való lány – de egész aranyos. Á, kamu. Az igazság az, hogy ha csak hozzáérek, eszméletlenül dögössé válik, és sokkal jobban vágyom rá, mint bármelyik, a nevemet sikító rajongómra valaha is.
A világ hangosan követeli, hogy álljak vissza a színpadra, de nem vagyok hajlandó elhagyni őt. Ki kell találnom, hogyan csalogassam ki a csigaházából, hogy velem maradjon.
Mert mióta megismertem Libbyt, minden megváltozott. Minden.

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 400
Fordító: Szabó Krisztina
ISBN: 9789634571681

❉❉❉

Lehet ítélkezni felettem, amiért legtöbbször csak borító alapján választom ki a könyvet... ez ebben az esetben is így volt, hiszen csak nézzetek rá, lenyűgöző a hangulata, a színvilága, az érzés, amit kapsz a borítótól. Viszont ha már jó a borító, akkor elvárunk bizonyos szintet a történettől is, ami itt már egy kicsit rezgő léces volt. 
Az Idol a VIP sorozat első kötete, zenés-romantikus-erotikus vonalú, new adult történet, és ennek tipikus kliséit/témáit jeleníti meg, ami nem más, mint egy tragédia a múltból vagy éppen önmagunk megtalálása. Én még nem olvastam egy ilyen rocksztáros-romantikus könyvet sem, szóval ez volt az első ebben a témában, viszont ezek után már kíváncsi leszek a többire, például a Stage Dive sorozatra, amit nagyon sokan ajánlottak nekem.

Történetünk ott kezdődik, hogy egy aprócska kis szigeten egy menő, lányok milliói által imádott, jóképű és egyben nagyon részeg rocksztár, Killian belehajt a "szomszéd lány" típusú Libby kerítésébe. Libby hétköznapi, magányos életébe robban be a srác, akit a lány nem ismer fel, és a fiú kijózanodása után barátokként, szomszédokként tengetik mindennapjaikat. Killian elmenekült a zenekar, a hírnév és az emberek elől, úgy érezte, kell neki egy kis szabadság, és ezt meg is kapta Libby mellett, akitől nehezen tudja távol tartani magát. Amikor már eléggé közel kerülnek egymáshoz, és Libby is felfedezi Killian kilétét, együttlétük közös, elszigetelt buboréka kipukkanni látszik, ugyanis Killiannek vissza kell térnie a bandához és a turnékhoz. A lány eldöntheti, hogy kap-e az alkalmon és végre kimozdul a komfortzónájából és esélyt ad saját magának is, vagy éli tovább megszokott életét.

A szerelmi szál nekem egy picit túl sok volt. Attól eltekintek, hogy elég hamar összemelegedett a párocska, viszont nagyon bosszantó volt, hogy állandóan a szex körül forogtunk. Felesleges volt tíz oldalanként ismételgetni, hogy mekkora és milyen csodálatos Killian szerszáma, valamint hogy Libby mellbimbója állandóan kemény már csak attól, ha ránéz a srácra. Whyyyy??? Ezek nélkül is élvezhető lehet a könyv, valamint egy alkalommal is megértettük, hogy Killian hatalmas és isteni adottságokkal rendelkezik. A könyv közepe pedig csak az együttlétből állt, egyszer a raktárban, egyszer az öltözőben és közben elvesztünk, nem éreztem közöttük a kémiát, hanem csak az aktust észleltem, ami folyamatosan megvolt, minden más eltűnt. A végére ez a dolog kicsit rendeződött, és örültem is, mert akkor már sokkal szerethetőbb volt a páros. 


A mellékszereplők és a banda többi tagja viszont hatalmasat dobott a könyvön, sajnos a főszereplőket nem igazán zártam a szívembe. Jax, Whip és Rye karakterét nagyon érdekesnek találtam, sajnálom, hogy a szerelmi szál miatt picit háttérbe szorultak, jó lett volna többet olvasni róluk. A másik nagyon emlegetett karakter, Scottie, aki még magára vonja a figyelmet, de nekem Brenna is szimpatikus volt. Mindannyiukról lehetett volna még több információ, remélem a második részben már elégedettebb leszek ezzel. :)

Nagyon tetszett, hogy a rockerek, a hírességek életét több szemszögből is bemutatták. Nemcsak a jó, a fényes oldalt láthattuk, ahol minden buli, ragyogás, pénz és bármi, amit csak kíván az ember, hanem a rossz, sötét és nehéz oldalt is láthattuk ennek az életformának. Jax karaktere is ezt mutatja be, hogy mennyire el lehet szállni magunktól és a gazdagságtól, hogy amikor mindent megkaphatunk, néha az sem elég, mert akkor nem értékeljük rendesen magát az életet. Akarva-akaratlanul is Avicii-vel tudom egy szintre emelni Jax szerepét, mivel ez a hír elég friss, láthatjuk, hogy hiába sikeres, gazdag és híres valaki, lehet, hogy annyira kimeríti, lerombolja és tönkreteszi az embert, hogy összeroppan a súly alatt. Külön köszönet ezért, hogy nem csak a rózsaszín tökéletességet hangsúlyozta ki az írónő. 

Amit még picit hiányoltam, az a mondanivaló. A zene központi témája elegendő lehetne erre, nekem mégis hiányozott még valami plusz emellett. Megértettem és átéreztem, hogy a zene mennyit tud segíteni egy emberen. Ne gondoljunk a sztárokra, maradjunk csak egy sima hétköznapnál. Ha rossz kedvünk van, depis zenét hallgatunk, hogy kisírjuk magunkat, vagy éppen keresünk valami boldog számot, ami kirángat minket a sötétből. Ha utazunk, zenét hallgatunk, már csak egy-két dallamtól is jobban érezzük magunkat és jobban indul a reggel. Rengeteg híres és tehetséges zenészt, zenekart és énekest megemlít az írónő a könyvben, ami szintén egy pozitívum. :)

A new adult történetekhez hasonlóan itt is várható volt, hogy lesz valamilyen drámai fordulat a könyvben, csak azért is, hogy ne legyen olyan egyszerű a boldogság. Elég gyengécskére és feleslegesre sikeredett ez a rész, viszont tény, hogy jót tett a főszereplőinknek, akik néha már elég gyerekesen viselkedtek felnőtt koruk ellenére.  

Szuper hír viszont, hogy a következő kötet Scottie történetét fogja felölelni, amire nagyon kíváncsi vagyok, szóval biztos, hogy el fogom olvasni. Az írónőtől is szeretnék még majd olvasni, mert a hibák ellenére nagyon olvasmányos, gördülékeny, könnyed és magával ragadó stílusban ír. Néhány másik könyvét sokan dicsérték, szóval egy "rosszabb" élmény miatt nem fogom elzárni magam előle. :)


Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv, IDE KATTINTVA te is megrendelheted!


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"– Az anyukám mindig azt mondta, hogy a férfit a hasa és a farka vezérli – szólal meg a mellettem lévő hintaszékből, miközben elgondolkodva pengeti a gitárját, – És annyi a titok nyitja, hogy az embernek rá kell jönnie, épp melyikre kell hatni."
*
"– Már láttam az intimebb testtájaidat, Killian – feleli Liberty fapofával.
Megszorítom a vállát.
– Ami azt jelenti, hogy pontosan tudod, miféle csodák rejlenek ott lent."
*
"Minden formában akarlak, ahogyan csak megkaphatlak."
*
"A zene a barátoddá válik, ha nincs egy sem, a szeretőddé, ha éppen arra vágysz. A haragoddá, a bánatoddá, az örömöddé, a fájdalmaddá. A hangoddá, ha nem találod a szavakat. Csodálatos dolog részesévé válni mindennek, szerepet játszani valaki más életének zenei aláfestésében."
*
"– A lehető legrosszabb dolog, amit tehet az ember az életben, ha félelemből nem használ ki egy lehetőséget."


2 megjegyzés:

  1. Hahó! ^^ <3 Annyi, de annyi különböző véleményt olvastam már az Idol-ról, van, aki pokolba kívánja, mások meg nagyon jónak tartják. Fogalmam sincs, érdemes lenne-e elolvasnom - de talán most közelebb kerültem az "igen"-hez, mint a "nem"-hez. Kíváncsi vagyok, belőlem mit hoz ki egy ilyen NA. Egyébként a Stage Dive-ot nagyon, de nagyon ajánlom, és ne ijesszen meg, ha az első rész esetleg nem olyan, mint várod. Néhány sorozat olyan mint a bor: az idő érleli. ;) Nagyon pro értékelés, és a képek is gyönyörűek, gratulálok! * - *

    Üdv: Everglow (Chronicles of a Bookshelf)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon köszönöm a kedves szavakat, aranyos vagy! ^-^
      Természetesen tervben van a Stage Dive, és ha neked tetszett, akkor mindenképpen adj egy esélyt az Idol-nak is :) Vannak hibái, ez tény, de nem bántam meg, hogy elolvastam. Várom a véleményed, ha úgy döntesz, nekiállsz :)

      Törlés