ELŐOLVASÁS: Sienna Cole: Lefelé a folyón

Te ​hiszel a sorsszerűségben?

2002 májusában megdöbbentő vallomás söpört végig az Egyesült Államokon. A fiatal és mélyen megsebzett Alice Carrington olyan titkot hozott nyilvánosságra, mely felbolygatta és felháborította az egész országot. Alice megrettent a felelősség súlyától, és a szökést választotta, de elképzelni sem tudta, hogy tettei milyen események láncolatát indítják el. Olyan sorsokat csomózott össze, melyeknek sosem kellett volna találkozniuk.
Lynn Walker pincérnőként dolgozik Hohenwaldban, egy isten háta mögötti tennesseei településen, és egyetlen célja, hogy valóra válthassa lánya álmait. Frank Carrington újságíró és családapa, aki megszállottan küzd gyermeke igazáért. Jeffrey Mills zseniális tehetséggel megáldott, ám nehéz sorsú festőművész, akit egy személyes tragédia pályája feladására késztet. Az egyetlen közös nevező hármuk életében Alice titka, melyet csak az idő és hármuk külön-külön kibomló, majd egymásba kapcsolódó élete oldhat meg.

Sienna Cole, a hatalmas sikerű Négyszáz nap szabadság című regény szerzője páratlanul izgalmas, mély drámával átitatott lélektani thrillerében végigkalauzol a tizenöt éves rejtély kibogozásán.


Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 432 oldal
Megjelenés dátuma: 2018. április 20.
ISBN: 9786155763410

❉❉❉

Hálásan köszönöm az írónőnek és a kiadónak az előolvasási lehetőséget!  

Sienna Cole neve már ismerős lehet számunkra, hiszen eddig két regényét is olvashattuk. A Száz évvel utánad című könyvet egy másik írónővel írta, ezért igazi munkásságát csak a Négyszáz nap szabadságban ismerhettük meg teljes egészében. Ez a könyv inkább a romantikára, erotikára és a kalandra megy rá, valamint megtalálhatunk egy kis drámát is a lapok között. Ezzel szemben áll a Lefelé a folyón című könyv, ami sokkal drámaibb, sötétebb hangvételű, hiszen inkább a thiller műfajára éleződik ki. Az viszont már biztos, hogy hihetetlenül megmarad bennem a történet, hiszen eléggé megbotránkoztatja és felborzolja az ember lelkivilágát. Nekem a Négyszáz nap szabadság volt az első könyvem az írónőtől, és ott nem éreztem azt, hogy teljesen kiteljesedett volna az, amit vártam, hiányzott valami. És ezt a valamit ebben a könyvben triplán megkaptam, és ezért nagyon hálás vagyok. Nem egy egyszerű, szokványos történetet olvashattam, hanem annál sokkal többet. 

A történet több részből áll, minden azzal kezdődik, hogy Alice Carrington 2002-ben egy levelet hagy hátra, amellyel rengeteg ember életét összekuszálja, ezzel szörnyű pecsétet nyomva sorsukra.
Egy pincérnő, Lynn életét ismerhetjük meg először 2017-ben, amikor is találkozik egy rejtélyes, veszélyesnek tűnő idegennel, Jeff-el. Szállást ad a férfinak, és ahogy egyre inkább igyekszik belátni a falai mögé, annál jobban beleszeret. Egy nap azonban beállít hozzá Frank, aki Alice apja, és régóta ismerik egymást egy-egy rövidebb találkozásból. Frank 15 éve képtelen belenyugodni abba, hogy lánya csak úgy felszívódott. Ezután az ő életébe tekinthetünk bele, hogy hogyan élte meg lánya eltűnését és botrányát, valamint hogy miket tett meg a megtalálása érdekében.
Végül pedig a befelé forduló Jeff történetét is megismerhetjük, akinek rengeteg megpróbáltatáson kellett keresztülmennie mielőtt Lynn karjaiban találta magát.
De hogyan fonódik össze eme három idegen sorsa egy eltűnt lány miatt? Mi a közös pontjuk és mi történhetett Alice-el? 

Még most is teljesen a könyv hatása alatt vagyok, még most is érzem a csontjaimban a remegést, ami 
végig futott rajtam az utolsó oldalak során, még most is görcsben áll a gyomrom, annyira hihetetlen és borzalmas az egész. Már többször is mondtam, hogy akkor jó egy könyv, ha hatással van az emberre. Hát ezt biztos, hogy megkapjátok Sienna Cole újdonságától. Lehengerlő és megbotránkoztatóan valóságos olvasmány!

Sienna Cole végre kiteljesedett ebben a könyvben, faltam az oldalakat, boldog vagyok, hogy végre megkaptam az élményt, amire vártam. És mennyire megérte rá várni! Igényes fogalmazásmód, gyönyörű hasonlatok és metaforák, lenyűgöző stílus ölelte körbe a történetet az első szótól az utolsóig. A karakterek nagyon reálisak és hitelesek, valamint a cselekmény is végig izgalmas, fenntartja az érdeklődést. Nagyon örültem, hogy mindegyiküket megismerhettük közelebbről, érdekes volt beletekinteni egy-egy ember lelkébe és gondolataiba, hogy miken mentek keresztül és hogy mivé váltak. 

Ez a könyv egy igazi műalkotás. Sienna Cole imádja a művészetet, és ezt szépen bele is szőtte a történetbe, a festészet, költészet, színházi darabok egy-egy sorának kiemelése által. Egy hihetetlenül igényes, nem mindennapi történetet tarthatunk a kezünkben! Nagyon remélem, hogy az írónő megmarad még ennél a műfajnál és ennél a sötétebb hangulatú stílusnál, mert tényleg elképesztő, amit ebben a könyvben művel! Beleásott teljesen az emberek agyába, megismerte őket, előhúzta a legsötétebb titkaikat és elénk tárta egy ilyen történet keretében. Több szálat tartott egy kézben, de nagyon jól kezelte őket, és a szemünk előtt bogozódtak és kapcsolódtak össze, majd kínzó lassúsággal összeálltak a puzzle darabkái. Ami igazán megdöbbentett, hogy ráismertem azokra az embertípusokra és eseményekre amik valóságosak és amik igenis megtörténnek és léteznek a mai napokban, órákban, percekben is. Talán emiatt ütött akkorát a könyv mondanivalója is. Elgondolkodtat, sokkol és a padlóra lök.

A könnyeimet törölgettem olvasás során, de képtelen voltam lerakni. Féltem, de akkor is tudni akartam, hogy mi fog történni, közben pedig nagyon megszerettem a szereplőket. A kedvencem Frank, hiába seggfej, akkor is őt imádtam a legjobban... elfogult vagyok, nézzétek el nekem..:P 

Egyszerűen nem találok szavakat, csak áradozni és dicsérni tudom a könyvet és az írónőt is. Az éven már több mint húsz könyvet olvastam, viszont nagyon kevéstől kaptam kiemelkedő és megkapó élményt, de az biztos, hogy a Lefelé a folyón számomra az év egyik legkiemelkedőbb olvasmánya! 

Alig várom, hogy Ti is olvashassátok, szerintem mindenkinek nagyon fog tetszeni és én hatalmas sikert jósolok neki már így előre, látatlanban is. Ne keressétek azt a Sienna Cole-t akit megismertetek, ismerjétek meg az új oldalát is, amiben annyira erős és annyira tehetséges, el fogjátok dobni az agyatokat és kisírjátok a lelketeket is. Kihagyhatatlan könyvélmény, amit mindenkinek olvasnia kell, már magáért a mondanivalójáért is.

Ha felkeltette a könyv az érdeklődésed, IDE KATTINTVA előrendelheted! :)


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:
"A sors néha csúnyán ki tud tolni az emberrel."
*
"– Sokszor előfordul, hogy nem ismerjük azokat, akiket szeretünk…"
*
"A szerelem kell, a szerelem éltet és hajt bennünket, de nem hagyhatod, hogy átvegye az irányítást az eszed felett."
*
"– Élj! Ez az egyetlen dolog, amit emberként tehetsz."
*
"– Nem értem, miért kell azt mondani valakinek, hogy szereted, ha nem gondolod komolyan…"



2 megjegyzés:

  1. Csodás értékelés, mint mindig. És természetesen mivel nagy rajongója vagyok az írónőnek és az írásaidnak is, a könyvbemutatót alig várom már. :)♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, köszönöm drága! :) ♥ Biztos vagyok benne, hogy te is imádni fogod :)

      Törlés