Brittainy C. Cherry: A szív ritmusa (#1 A szív ritmusa)


Amikor először pillantottam meg Jasmine Greene-t, olyan hatással volt rám, mint a hűs, simogató esőcseppek egy forró napon. Én voltam a félénk, visszahúzódó zenész, ő az iskola koronázatlan királynőjeként tündökölt. Nem volt bennünk semmi közös, csak a zenénk és a szívünket gyötrő magány.
Volt valami a szemében, ami azt sugallta, hogy a mosolya nem mindig őszinte. Volt valami a hangjában, ami megadta nekem a reményt valamire, amire mindig is vágytam.
Aztán egyszer csak eltűnt az életemből. Gyorsan és váratlanul, akár egy villanás.
Egy örökkévalóság után újra találkoztunk. Ott állt előttem a New Orleans-i utcán.
Megváltozott. Akárcsak én. Hideggé tett bennünket az élet. Keménnyé. Elszigeteltté.
De bármennyire is különböztünk egymástól, a darabokra tört lényem meglátta benne a magányosságot. Visszajött, és én tudtam, hogy többé nem engedem el magam mellől.

Kiadó: Libri
Kiadás éve: 2019 
Oldalszám: 440
Fordító: H. Prikler Renáta
ISBN: 9789634334330
❉❉❉


Amint megláttam, hogy új kötet érkezik Brittainy C. Cherry írónőtől, azonnal tudtam, hogy amint kikerül a nyomdából, kell nekem! Nem is tettem másként, már a megjelenés napján elmentem érte a könyvesboltba és mihamarabb el is kezdtem a történetet. Just a little spoiler-alert: Naná, hogy imádtam :)

Jasmine édesanyja próbáról próbára hurcolja a lányt, akit olyan tehetséggel áldott meg az ég, mint
Eredeti borító
keveseket. Édesanyja saját beteljesítetlen vágyát kívánja végrehajtani a lányán keresztül, miközben észre sem veszi, hogy agyon hajszolja a fiatal lányt, nem törődve vágyaival, érzéseivel, szükségleteivel. Nevelőapja, Ray, próbál szót érteni az asszonnyal, hogy hagyja egy kicsit élni Jasmine-t, ám szerinte az is elegendő, hogy magántanuló helyett iskolába járhat. Ebben a középsuliban találkozik Elliottal, akit állandóan zaklatnak a helyi menő fiúk, csak azért, mert ő csendes, vékony és szemüveges, magának való srác. Jasmine elkezdi megvédeni őt, bármi áron és közben elkezd barátságot kötni a fiúval. Elliott teljesen odáig van a lányért, maga a tökély és soha nem gondolta volna, hogy egy ilyen lány valaha szóba fog állni vele. A közös szerelem mindkettőjük számára: a zene. Fiatal szerelmük hamar rózsát bont, ám viharos idők jönnek, amik messzire sodorják a szirmokat, törött szíveket hagyva hátra. Jasmine és Elliott évek múlva találkoznak újra, ám egyikük sem gondolta volna, mennyire megváltozik a másik. Vajon lehet újra kezdeni egy el nem feledett gyerekkori szerelmet, vagy az árnyékok már nem tágítanak a fejünk felől? Vajon elég erős a zene ahhoz, hogy újra közel hozza őket?

Brittainy képes velünk megszerettetni még a szomszéd néni kiskutyáját is, ezért nem is kérdés, hogy az összes szereplőt a szívembe zártam. Jasmine, Elliott, Ray és TJ volt a hatalmas kedvencem. Elgondolkodtató, magával ragadó és kicsit könnyeket fakasztó történet ez, melynek minden egyes mondata maga a csoda. Mert ha belegondolsz, veled is mindig ott van a zene. Ha jó kedved van, ha rossz kedved van, ha szerelmes vagy, ha összetörtek, ha utazol a vonaton/buszon, ha takarítasz vagy épp főzöl. Talán nincs jó hangod és nem játszol hangszeren, mégis ez egy olyan fajta hangja a szeretetnek, a reménynek, amely mindig elkísér. Szíveket gyógyít, szerelmeket hoz létre, barátságokat köttet és vigasztal. Ezért ennyire valóságos az egész, mert úgy érzed, te magad is benne vagy a történetben.

Az írónő szokásos módon több-kevesebb komoly problémát is felhoz a könyvben: anya-lánya kapcsolat, iskolai zaklatás, pszichológiai problémák. Amikor a könyv olvasása egyszerre tölt el örömmel és fájdalommal, tudod, hogy az az igazi. Mert megmozgatott benned valamit. Ez a könyv is ilyen. 

Ha egy csodálatos szerelmi történetre vágysz az élet igazságtalan pillanataival karöltve, valamint a zene szeretetével kiegészítve, ez a Te könyved! 

Alig várom, hogy újabb könyvet olvashassunk az írónőtől! :)

Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv IDE KATTINTVA te is beszerezheted! 

Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"– Nincs olyan nő, akinek csak a zene tetszene. Titokban mindig odavannak a hangszert megszólaltató zenészért is."
*
"Ha választanom kellett az emberek és a zene között, mindig a zene győzött."
*
"Ha az embernek van valakije, aki elkapja, amikor zuhanni kezd, már szerencsésnek és boldognak mondhatja magát."
*
"Az élet néha nagyon nehéz tudott lenni, de az Úr talán azért adta az embernek a zenét, mert így akart bocsánatot kérni tőlünk a ránk mért nehézségekért."
*
"– Talán nem az az otthon, ahonnan elindulunk, hanem az, ahová megérkezünk."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése