Bakos R. Laura: Megélt életek



Dávid sikeres úszó volt, aki egy szerencsétlen baleset következtében megsérült, és már csak árnyéka önmagának. Mindenki a visszatéréséről faggatja, ő azonban hallgat.
Lili egy fiatal lány, aki az élet nehézségeivel néz szembe, miközben haldokló barátnőjét segíti át élete utolsó pár hónapján.
Mindkettőjüket megtörte az élet, de egy véletlennek köszönhetően találkoznak. Talán a nagybetűs Sors akarta így, vagy csupán a véletlen műve lenne? Vajon két összetört szív képes meggyógyítani és kiegészíteni egymást?





Kiadó: NewLine
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 570 
ISBN: 9786155956386
❉❉❉

Köszönöm szépen az írónőnek a felkérést!

Egy ideje már követem Bakos R. Laurát és láttam, hogy nemrégiben jött ki az első regénye. Mindig élmény számomra felfedezni újabb és újabb magyar írókat, hiszen rengeteg tehetséges ember előbukkan ilyenkor, akikre érdemes lesz figyelni a későbbiekben is. Ám tény, hogy minden író a hibáiból, a véleményekből, a visszajelzésekből tanul és fejlődik. Ennél a könyvnél tehát én is felsorolom a könyv erősségeit és gyengeségeit is, ami nem a könyv lehúzására megy, hanem csak tanácsként, megjegyzésként. Sajnos volt már negatív tapasztalatom magyar íróval, akinek nem tetszett a véleményem, miközben én csak segíteni szerettem volna. Nos, aki nem bírja a kritikát, az ne adjon ki könyvet szerintem, de ez az én meglátásom. 

Cucli:)
Na de nagyon elkanyarodtam a témától, térjünk vissza a Megélt életekre! A főszereplő Dávid egy híres, magyar, fiatal úszó, akinek derékbe tört a karrierje egy baleset miatt és most kénytelen bottal járni. Egy nap azonban belebotlik (haha) egy lányba a metró aluljárójában, aki nem ismeri fel őt, de Lilinek most fontosabb dolga van, mint egy bicegő bunkóval csevegni. Azonban a sors furcsa iróniája, hogy a lány új barátja egy albérletben lakik Dáviddal és ráadásul haverok is. Dávid az öccsével, Adriánnal és Zsomborral, Lili barátjával él együtt. A két Nemere testvér elég súlyos traumákat hordoznak magukban gyerekkori történések miatt, ugyanis kegyetlen, nem szülőknek való emberekkel éltek addig, amíg ők rácsok mögé nem kerültek. Dávidnak megtetszett Lili vad, szókimondó természete, ezért megkérte a lányt, hogy beszélgessen vele, miután egy elég életveszélyes szituációból húzta ki a fiút. Arra persze egyikük sem számít, hogy egyre jobban megkedvelik egymást. 
Persze Lilinek is megvannak a maga gondjai. Legjobb barátnője a kórházban haldoklik, a családja szétszakadt, anyja kicsit bekattant a válás után, ő pedig az apja vállalkozásában dolgozott. Az élet kegyetlen, ám vannak benne szépségek, jó pillanatok, amiket igenis ki kell használni és meg kell élni. 

Az írónőnek könnyed, hétköznapi stílusa van, szinte az olvasó is ott van a lapok között, hiszen egy bolondos közegbe kerülünk be. Humoros hangvétellel próbálja egyensúlyozni a komoly dolgokat, amik szintén az élet velejárója. A könyv tehát könnyen magába szippantja az olvasót, aki néha nevetve néha nehéz szívvel falja a sorokat. Nagyon kedveltem Adriánt és az állatszeretetét, nem beszélve a kis Cucliról, aki után mindig rohangálni kellett. A többieket nem zártam teljesen a szívembe, de mindenkiből lehetett levonni egy kis tanulságot. Lili és a barátnője bakancslistája egy nagyon jó ötlet, hiszem, hogy ki kell maxolnunk az életünket félelmeink ellenére is. Örülök, hogy ebbe Dávid is beszáll a későbbiekben, Adriánnal egyetemben. A fiúk hülyéskedései néha imádni valóak voltak, máskor pedig szívesen adtam volna nekik egy taslit.

Az írónő igyekezett komoly problémákat is beletuszkolni a könyvbe, ami néhány helyzetben igazán jó és tanulságos, valamint megindító volt, ám itt is úgy éreztem, picit túl sok ilyen családi konfliktust próbál beletenni a könyvbe és nem is lett mindegyik teljesen kifejtve. Például Lili anyjával is eleinte foglalkoztunk, aztán teljesen eltűnt. Az apjával jóban voltak, de aztán jött egy lány és összevesztek, majd kiderül hogy ja már más van neki. És? Megbeszélték a problémákat? Helyrejött a cég? Valamint Dávidék szülei elég rosszak voltak, mégis maradt a srácban egy kis arra való hajlam. Ebben az esetben nem éppen pont kerülnie kellene, hogy rájuk hasonlítson? Párszor majdnem elverte a tesóját, aki néha eléggé félt tőle.. ?!
Nem lenne rossz, ha ezeket a dolgokat szépen ki tudnánk bontani és lezárni, nem pedig csak néha részleteket odadobva tudnánk meg a történéseket. 

Ami még nem igazán nyűgözött le, az az volt, hogy a szereplők néha elég gyerekesek voltak felnőtt korukhoz képest. Egy minimális belefér, de nem állandóan. Ez eléggé zavaró volt néha..
A másik, hogy mindenki folyton csetlett-botlott aztán felállt és szó nélkül ment tovább. Ezt szerintem nem kellene erőltetni, felesleges, egy sima poénnal is meg lehet nevettetni az olvasót, nem kellenek ide bénázó szereplők. :)
Ha már poénokról van szó, egyszer elsütni egyet jópofa, de ötször már sok és unalmas. "Kivágja mint azt a bizonyos macskát" mondat elég sokszor szerepelt, ezt is simán lehet cserélni más frappáns szövegekre. 

Szóval ezek igazából apró hibák, amik lehet csak nekem szúrtak szemet, de úgy gondolom van lehetőség és tehetség Bakos R. Laurában, aki egy pici tanulással és fejlődéssel igazán odateheti magát az írói szakmában. 

Első könyvnek szerintem ez egy nagyon jó kezdet, remélem az írónő nem veszi sértésnek a megjegyzéseimet, hanem tanul belőlük, esetleg még meg is fogadja a tanácsokat. Egy nagyon erős 3,5 csillagot adok most, a'la carte a sztorira, a szereplőkre, a kompozícióra, a stílusra, a hangulatra és ahogy nekem tetszett a könyv, ám a hibák miatt nekem most csak ennyi, ez nem jelenti azt, hogy rossz a könyv.
Mindenesetre engem nagyon megtisztelt a felkérésével és szívesen olvasnám majd Adrián történetét is, aki remélem addigra kellően megkomolyodik, de persze a kötekedős oldalát mindenképp tartsa meg. :)

Ha szeretnéd elolvasni az írónő legelső könyvét, IDE KATTINTVA máris megteheted! 























Csillagos értékelés:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése