Alexandra Christo: To Kill a Kingdom - Egy birodalom végzete


Lira hercegnő egy királyi családból származó szirén, azok közt is a legveszélyesebb. A víz alatti világban nagy tiszteletnek örvend. Már csak egy szív hiányzik a gyűjteményéből – ám azt elhibázza. Anyja, a Tenger Királynője büntetésből átváltoztatja, mégpedig egy olyan lénnyé, amitől a legjobb undorodik: emberré. Elveszi tőle a bűvös szirénénekkel képességét is, és megparancsolja, hogy a téli napfordulóig vigye el neki Elian herceg szívét, különben ember marad örökre.
Hiába ő a leghatalmasabb emberi királyság trónörököse, Elian herceg csak az óceánon érzi magát igazán otthon. A szirénvadászat pedig a hivatása. Amikor kiment egy lányt az óceán habjaiból, hamar rájön, hogy ő bizony más, mint aminek először hitte. Az idegen megígéri neki, hogy a segítségére lesz, és együtt fogják megtalálni a módját, hogyan pusztítsák el a sziréneket. De vajon megbízhat a lányban? És vajon hány alkuba kell belemennie Elian hercegnek, mire megszabadítja az embereket a legnagyobb ellenségtől?

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 424
Fordító: Nagy Boldizsár
ISBN: 9789634576525
 ❉❉❉

Az Egy birodalom végzete rendesen felcsigázta az érdeklődésem, hiszen a KMK-nál korábban megjelent, Egy kalózkirály lányához hasonló kötetre számítottam. Persze, nem ugyanaz, hiszem ez egy Kishableány retelling, de mivel azt imádtam, abból indultam ki, hogy ezt is fogom. Sajnos nem így lett. 

Lira a szirének, a Tenger Királynőjének lánya, minden születésnapján begyűjt egy hercegi szívet és elteszi magának, ez egy hagyomány a szirének között. Ezt csinálják a szirének, elkábítják az embert és kitépik a szívüket a víz alatt. Lirának nem túl felhőtlen a kapcsolata az édesanyjával, többször is kihozza őt a sodrából, legfőképpen azzal, hogy az aranyherceg arany szívét kellett volna anyja elé vinnie, ehelyett megmentette őt egy felbőszült hableány karmaiból. A Tenger Királynője büntetésből, Kétó egyik varázskövének varázserejével elveszi tőle a szirének énekének tehetségét és uszonyai helyett ember lábakat varázsol neki, majd kidobja őt a tenger közepére, s addig nem térhet vissza a szirének világába, míg magával nem viszi a herceg szívét, amit a megbabonázó éneke segítsége nélkül kell kivarázsolnia. A lányt természetesen pont az aranyherceg, Elian veszi fel a hajójára, akiről hírhedt, hogy sziréngyilkos. Elian útnak indult, hogy megszerezze Kétó második szemét, varázskövét, amivel végleg elpusztíthatja a sziréneket ezzel megmentve mindenkit, aki a vizeken átkelve a szirének veszélye fenyeget. Kettejük már az elejétől fogva szócsatákat vívnak egymással, mígnem kiderül, mindketten egymás hasznára válnak. 

Úgy igazán senkit nem tudtam megkedvelni. Bírtam Lira határozottságát, Elian pimaszságát és Kye beszólásait, de ennyi. Egyikük sem nőtt a szívemhez. A történetet viszonylag hosszú ideig olvastam a vizsgáim miatt, de amikor a kezembe vettem sem tudott sokáig lekötni, őszintén szólva, sokszor unalmas és vontatott volt, mintha egy helyben álltunk volna és nem haladtunk volna semerre és ez idegesített. 

Aztán ott van a romantikus címke, amire vártam, vártam, vártam és a könyv végén kaptam egy kicsi valamit. Nuku romantika. Nekem picit hiányzott belőle. 

A történettel semmi gond nincs, izgalmas, kalandos, vicces és szórakoztató, esélyes, hogy én nem voltam elég jó hangulatban hozzá vagy csak másra számítottam. Inkább ilyen egyszer olvasós, szórakoztató, mégis könnyen felejthető olvasmánynak mondanám. 

A világfelépítés viszont dicséretes, mert egy egykötetes könyvhöz elég méltóan lettek vázolva a dolgok és hamar összeállt az ember fejében a világ állása és a királyságok egymáshoz való viszonyulása. 

Nagyon sajnálom, mert szeretni akartam, de nem jött át, viszont remélem, nektek sokkal jobb élményt ad majd, mindenképp próbáljátok meg.

Ha érdekel egy mitikus világ, szirénekkel és hercegekkel KATT IDE !

 Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"– Most a nyakláncot bámulod vagy a mellemet?
– Melyikért nem jár pofon?"
 *

"– Méreg? – nézem elgondolkodva. – Csak nem a jövendőbelidnek tartogatod?
– Nem halálos – állítja Elian. Ahhoz képest, hogy gyilkos, mintha megsértettem volna a feltételezéssel is. – És nem. – Elhallgat, majd arcán félmosollyal néz rám. – Hacsak nem te leszel a feleségem.
– Ha én lennék a feleséged, meg is innám."

*

"– A háborúkat nem lehet megnyerni – felelem. – Ott mindenki csak veszteni tud."

*

"– Nem veszíthetsz olyat, ami sosem volt a tied."
*
"– Nem ölhetsz meg bárkit csak azért, mert nem kedveled.
– Tudom. Különben már rég halott lennél."
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése