Lakatos Levente: Vörös

Aki ​rám néz erős, határozott férfinak lát. Aki beszél velem, azt gondolja, könyörtelen vagyok. Pedig nekem is vannak gyenge pontjaim. És az a lány a kupiból közéjük tartozik…
Botond kilenc éve döntött úgy, hogy szülőhazájából menekülve egy másik ország fővárosában, Londonban próbál szerencsét. Számításai bejöttek, ma egy jól menő cég vezetője, és egy angol milliárdos lányának a férje. A vérbeli alfahím élete első ránézésre tökéletesnek tűnhet, valójában azonban szenved, és a sikerei ellenére magányos. Igazi barátok híján a problémáit magába és alkoholba fojtja, ám amikor összesodorja a sors a magyar lányokat foglalkoztató bordélyház új recepciósával, telefonbeszélgetéseik során megnyílik a csilingelő hangú idegennek.
Vajon az őrültségnek tűnő bizalom a teljes összeomláshoz, vagy egy mindent elsöprő, vakon indult szerelemhez vezet?
Az ötszörös Aranykönyv-díjas Lakatos Levente új regényében a modern romantikus regények, és a mellbevágó krimik világát elegyítve kalauzolja el olvasóit egy irigyelt, befolyásos férfi lelkének legmélyére.


Kiadó: Libri
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 402
ISBN: 9789634335382

❉❉❉

Már nagyon vártam Lakatos Levente legújabb könyvét, hiszen standalone-ként rögtön az elsők között a kezem közé is vehettem. A már megszokott vaskos kötetet megkaparintva el is kezdtem a történetet, amely ezúttal London utcáin sétálgatva vezetett bennünket.

Botond Magyarországról "menekült" Londonba a múltja miatt, ahol a munka alsó lépcsőfokától, a mosogatásból emelkedett fel a milliárdos apósa segítségével, ugyanis a férfi sofőrjeként ismerkedett meg a lányával, ezáltal őt is magasabb körökbe juttatta. Ám Botond világa nem olyan tökéletes, mint amilyennek tűnik. A házasságával problémák vannak, máshol keresi a testi örömöket, szabadulni szeretne az apósa markaiból és minden bánatát alkoholba fojtja. Ám egy nap összetűzésbe kerül az egyik bordély recepciósával, aki kipenderítette az oda vitt ügyfeleit, ezért Botond telefonon szóvá tette ezt a lánynak, Bibinek, aki kellő határozottsággal szólogatott be a férfinak. A beszélgetéseik ezután folytatódnak, ám ezek már más mederben folynak, picit személyesebb és picit érdekfeszítőbb a beszélgetés a kéz fél között és látatlanban is kialakul közöttük a vonzalom. Eközben egy durva gyilkossági botrány híre is kering Londonban, ami megbotránkoztatja Botondot, s később rájön, hogy talán ezek a szálak az ő útjába is beleütköznek. De vajon Botond mit tart fontosnak? A szabadságot, a szerelmet vagy a helyes döntéseket?

Botond személyisége elég kétoldalú volt számomra, az egyik oldala tetszett, ami gyengéd és megértő tudott lenni, ám a másik, amiben nőfaló volt és házasságtörő dolgokat tett, az már annyira nem. Nyilván ez az oldala is kell ahhoz, hogy teljes egész képet kapjunk róla és persze megvan ennek a háttere is, hogy mit miért tesz, csak nálam ez egy hatalmas tabu és elítélendő dolog. De hát, kinek mi, ugye. :)
Bibi... Őt is néha kedveltem, néha nem. Nem szerettem, hogy sokszor belemászott a dolgokba és okoskodott, de közben bírtam, hogy kiáll magáért és a lányokért, akiket szinte nem is ismer.
Kettejük között sajnos nem igazán éreztem a tüzet. Ott volt az a láng, pislákolt és néha fel-fel lobbant, de sosem teljesedett ki egészében.

A történet krimisebb oldala izgalmas volt és tetszett ez a kis nyomozgatás is, kíváncsi voltam, mi fog következni ebből a dologból és izgultam a lány miatt, szurkoltam, hogy még ne legyen késő... A stílus továbbra is a megszokott Levi stílus.. könnyed, sodró áramlatú, figyelmet fenntartó. Igazából egy perce sem unalmas, mindig történik valami, ami miatt tovább akar lapozni az ember. Most az erotikát hanyagolta és a szerelmi szál sem volt igazán erős, inkább Botond magára találásán volt a hangsúly. Úgy gondolom a végére összeszedte magát, bár ehhez kellett az a kis löket is, amit kapott.

Sajnálom, hogy Julie-ról nem volt több, hiszen azért az ő oldalára is kíváncsi lennék és a végére elég gyorsan talpra állt, ami a történtek után érdekesen hatott. Valamint a nyomozós szál is nekem túl gyorsan és egyszerűen volt lezárva, oda még el tudtam volna képzelni néhány izgalmat, fordulatot és több oldalt. Kár érte.

Mindent összevetve picit csalódtam, mert másra vártam, talán a Szigor túlságosan magasra tette azt a bizonyos lécet?! Lehet, mindensetre nem bánom, hogy olvastam, hiszen Levi továbbra is fantasztikus író, aki szerintem eléggé kiemelkedik a magyarok közül és kíváncsian várom a további regényeit. Viszont aki egy letehetetlen, olvasmányos és pörgős regényre vágyik egy pici romantikával és egy rejtélyes, nyomozgatós szállal, az nyugodtan vágjon bele a regénybe, mert nem fog csalódni.


Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv, akár névre szóló dedikálással is megrendelheted INNEN!






















Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"Az élet mindig kiegyenlíti a számlát."
*
"Az, ha egy nő nemet mond, nem azt jelenti, hogy kéreti magát. Hanem azt, hogy nincs kedve például egy hozzád hasonló arrogáns bunkóhoz."
*
"A gyerekkori álmok gyakran csak akkor megvalósíthatók, ha áldozatokat hozol értük."
*
"– Sok olyan dolog van, amiről azt gondolod, hogy ismered, aztán kiderül, hogy egyáltalán nem (…)"
*
"– A szerelem furmányos egy érzés, szörnyeteggé és áldozattá is változtathatja az embert."




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése