Marissa Meyer: Heartless - Szívtelen


Bár Catherine az egyik legkelendőbb fiatal hölgy Csodaországban, és a házasodni kívánó Szív Király kedvence, őt mégis egyebek foglalkoztatják. Ínycsiklandozó süteményeket süt, és a leghőbb vágya az, hogy pékséget nyisson a legjobb barátnőjével. Az édesanyja szerint ilyen gondolatok azonban nem méltók egy olyan fiatal lányhoz, aki akár királynő is lehetne.
Cath megismerkedik Jesttel, a jóképű és titokzatos udvari bolonddal. Életében először valódi vonzalmat érez valaki iránt. Kockáztatva, hogy vérig sértik a Királyt és éktelen haragra gerjesztik Cath szüleit, a két fiatal titkos, viharos kapcsolatba bonyolódik. Cath a saját szerencséjének kovácsa akar lenni, és a saját feltételei alapján akar szerelembe esni. Ám a sorsnak más tervei vannak e varázslatos, őrült és szörnyetegekkel teli vidéken…



Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 558
Fordító: Szabó Krisztina
ISBN: 9789634572527
❉❉❉


Amikor elkezdtem a könyvet, rögtön megcsapott a hozzá tartozó mese/film/könyv hangulata, és mivel én nem nagyon emlékeztem erre a történetre, megnéztem a 2010-es Tim Burton filmet, Johny Depp főszereplésével. És meg kell mondjam, nagyon jól tettem! A film nem igazán nyűgözött le, de be kell vallanom, szükséges volt hozzá felfrissíteni a főbb momentumokat és kulcsszavakat, amelyek megjelentek a könyvben is. Tudnunk kell, hogy ez a könyv egy előzménytörténetnek felel meg az Alice Csodaországban című könyvhöz. A fő művet nem olvastam, de szerintem a Szívtelen tökéletes előzménye lehetne, egyszerűen hihetetlen, amit az írónő véghez vitt ebben a könyvben. 

Már az első oldalaktól kezdve megfogott a könyv sajátos, egyedi stílusa, a viktoriánus korabeli és
fantasy világ egyvelege. Már akkor éreztem, hogy ez egy különleges könyv lesz, és igazam lett. Cath a Sziklás Teknős-öböl márki és márkiné leánya, akik szeretnék, ha a Szív Király az ő lányukat választaná jövendőbelijének. Cath-et azonban hidegen hagyja az együgyű, gyáva király, és inkább a komornájával, Mary-Ann-el szeretne közös pékséget nyitni, ugyanis hihetetlenül tehetséges volt a különféle sütemények, édességek, torták elkészítésében. Cath a Király bálján megpillantja az új udvari bolondot, Jest-et, kinek sárgás szeme álmában is megjelent már. Tudja, hogy a Királynál kellene tökéletesen megfelelnie, de eszében sincs lenyűgözni őfelségét, figyelme egyre inkább a bolondra központosul. Titkos érintések és találkák közepette Cath tudja, hogy szülei semmiképp nem engedélyeznék, hogy Jest-et válassza a Király helyett, hiszen akkor az egész családra, és a hírnevükre is szégyen szállna. Cath szíve azonban nem tud ellenállni a jóképű fiatalembernek, akinek a mosolya megrengeti a lány térdeit. Ám a boldogság nem lehet felhőtlen, főleg ha titokban kell tartani, ráadásul hatalmas veszély fenyegeti a Szív Királyságot is...

Annyira, de annyira különleges ez a könyv. A kis világ, amelyben mi magunk is elveszünk, a mesebeli lények, a beszélő állatok, a mágia, mind hozzátesz az élményhez. Egy bolondokkal, őrültekkel teli hely, ahol egy picit mi is bolondak lehetünk, és leszünk is. A remény, amely végigvezet minket a lapokon, újabb és újabb lángocskával táplálja lelkünk égő tüzét, hogy a legutolsó szóig reménykedjünk. Az én szívem is teljesen összetört. Apró cafatokban hever valahol.

Cath az egyik legkedvesebb karakter lett számomra, hamar a szívembe zártam, teljesen átéltem mindent, amit ő érzett. Meg akart felelni a szüleinek, élni szerette volna az életét, meg akarta valósítani az álmát és őszintén akart szeretni, egy igaz társat találni. Nehéz helyzetben volt, mégis a legkedvesebb és legszebb teremtés volt a vidéken. Végig azon kattogtam, hogy hogyan lehetne megoldani a dolgot, hogy hogyan mászhatna ki ebből a körforgásból, de sajnos nem találtam semmi jót. 

Jest. A szerelmem lettél. Teljesen beléd zúgtam. Beléd estem, mint vakló a gödörbe. Elvarázsoltál. Megfogtál. Rabul ejtettél. Tökéletes vagy, kedves, szeretnivaló. Édes, mint egy krémes sütemény. Amit legszívesebben felfalnék. Imádtam a karizmád, imádtam a kisfiús bájad, imádtam minden mozzanatod. A lovagiasságod, a védelmezésed, a mosolyodat, a haragodat, a bánatodat. Mindenki egy ilyen férfit érdemelne. Hol voltál eddig? Miért nem jöttél hamarabb? Hol vagy most?

Hatalmas kreativitás kellett ehhez a történethez, amit Marissa Meyer stílusosan, toronymagasan megugrott. Ezek után biztos, hogy bekerül a kedvenc írók közé, nem érdekel, hogy még csak egyetlen egy könyvet olvastam tőle. Varázslatos dolgot művelt a szemünk előtt, ellopta a szívünket a remekül felépített világával, a szerethető karaktereivel, a kidolgozott, lassan egymásba fonódó szálakkal. Egyszerűen csak le vagyok nyűgözve, nem találok szavakat, mennyi érzelmet váltott ki belőlem az olvasása során. Munka mellett kicsit lassabban haladok a könyvekkel, de ennél a könyvnél alig vártam, hogy újra és újra a kezembe vehessem. Alig vártam, hogy reggel legyen, hogy újra utazhassak, és hogy vége legyen a munkaidőnek, hogy hazafelé is magamba szívjak pár sort. Teljesen elkábított, és függő lettem. 

Messze még az év vége, de én már most kijelentem, hogy nekem ez az ÉV KÖNYVE lett. Ennyi. Nem tudok mást mondani. Olvasni kell. Szeretni kell. Be kell engedned a szívedbe.  Elvarázsolt, beleszerettem, bele őrültem. Ez az az érzés, amiért olvasok. Az ilyen könyvekért, élményekért és érzelmekért. Egyszerre vagyok teljes és apró darabokban. Hogy ezek után teljes leszek-e? Kétlem..

Apróbb problémáim akadtak a befejezéssel, a hosszadalmas felvezetés után picit összecsapottnak, gyors lefolyásúnak éreztem, és annyira szerettem volna, ha nem ez a vége... De emiatt nem fogok levonni a csillagokból, és ez nem is rombolta le a könyv iránt érzett rajongásom, csak picit csalódott vagyok...és összetört :D Fáj a búcsú, de biztos vagyok benne, hogy nem egyszer fogok még visszatérni ehhez a történethez. <3 


Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv, IDE KATTINTVA te is megszerezheted! :)


Csillagos értékelés:
(+ végtelen)

Kedvenc idézetek:

"– Bármi közül kell is választani, mindig csak téged."
*
"– Néha csak a szívünkre érdemes hallgatni."
*
"– Veszélyes dolog nem hinni valamiben csak azért, mert rémisztő."
*
"– El sem tudom mondani, mennyire várom, hogy melletted tölthessem az életemet, és hogy számtalan lehetetlen dolgot hitessek el veled!"
*
"Minden nem lehet rendben soha, ha nagyjából rendben vagyunk, az is maga a csoda."
*
"– De a remény az – folytatta a macska –, amitől a lehetetlen lehetségessé válik."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése