Jessica Park: Flat-Out Love/Flat-Out Matt - Szeretni bolondulásig/Titkolni bolondulásig

A srác magas volt, legalább száznyolcvan centi, szőkésbarna haja a szemébe lógott. Pólóján az a felirat állt: Nietzsche a haverom.
Íme, Matt. Julie Seagle kedveli őt. Nagyon is. De ott van még Finn. Akibe Julie teljesen belezúgott.
Bonyolult? Kínos? De még mennyire.
Julie nemrég költözött Bostonba, hogy megkezdje egyetemi tanulmányait: mégis honnan tudhatta volna, hogy édesanyja régi jó barátnőjének családjánál fog kikötni? Csak ideiglenesen akart megszállni náluk. Arról szó sem volt, hogy fontossá válik a Watkins család számára, vagy hogy beleszeret az egyik fivérbe. Pláne nem abba, amelyikkel még egyszer sem találkozott személyesen. De hát számít ez? Finn megérti őt, jobban, mint valaha bárki. Ők ketten egy hullámhosszon vannak.

De a szerelem – és annak mindenféle csavaros, bonyolult változata – mindig tartogat meglepetéseket. És soha senki nem ússza meg sértetlenül.




Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2013-2014
Oldalszám: 382 - 156
Fordító: Komáromy Zsófia

❉❉❉

A Flat-Out Love sorozat első részéről, és Matt kiegészítő kötetéről egyben írnék, kezdjük az első résszel. 

FLAT-OUT LOVE

A fülszöveg totál becsapós. Egyáltalán nem ilyen történetre számítottam, mint amit kaptam, ez részben jó is volt, részben pedig nem. Úgy éreztem, mintha többször lenne szó Celestéről, mint Julie-ról. Mintha ez a könyv róla szólna, nem Julie-ról, hiszen alig tudtunk meg valamit a főszereplő lányról, és bevallom, kicsit zavart is néha. Julie egyetemista korú lévén sokszor elég gyerekesen tudott viselkedni, közben pedig mindenbe bele akart szólni, mindent tudni akart és irányítani. Egyrészt igazat adtam neki, hogy húzza ki a sötét gödör aljáról a Watkins családot, ha már megengedték neki a lakhatást. Ugyanakkor mindig vártam, hogy végre több dolgot megtudjak Matt-ről, szimpi volt a srác, de olyan keveset kaptunk belőle, ezért is voltam inkább Finn párti. Bár Julie ideiglenes pasiját, Seth-et eléggé sajnáltam, mert nem ezt érdemelte, hogy semmibe vegyék, de na, vannak ilyen ideiglenes kapcsolatok mindenkinél. 

Boston

A netes szerelem a mai világban nem idegen fogalom. Talán te, én, a barátnőd is megtapasztalta ezt az érzést, amikor napokon, heteken, hónapokon át levelezget egy ismeretlen sráccal, akivel úgy érzi egyre jobban megismerik egymást, egyre jobban megbíznak egymásban, és úgynevezett plátói szerelem alakul ki közöttük. Amikor minden nap, percenként lesed a telefonod, hogy nem-e írt, amikor várod, hogy rezegjen egyet, jelezve hogy ő is gondol rád, leírhatatlan érzés. 

Julie is napról-napra egyre jobban beleesett Finnbe, a Watkins család régóta utazgató idősebb testvérébe. Nem elég, hogy a távolság és az egymás iránti sok ismeretlen, megválaszolatlan kérdés megnehezítette kapcsolatuk virágzását, közben még ott volt egy hatalmas titok a fiúk húgával, Celestével kapcsolatban is. Celeste tizenhárom éves kora ellenére nagyon különcnek számít, és egy családi titok nyomja a lelkét, amely pszichológiailag is nyomást gyakorol rá. Julie nagyon megszerette a kislányt, és mindenáron segíteni akar neki, ámde a család többi tagja nem hajlandó neki kiszínezni a szürke részeket, elárulni miért viselkedik így a lány. A szülők legtöbbször lelépnek, a munkába temetkeznek, az egyetlen otthon maradt fiúra, Mattre hagyva a kislányt, és a vele járó gondokat, dolgokat. Matt ezért elég sok mindenről lemarad az egyetemista évei alatt, de nem igazán bánja, inkább ül otthon a gépe előtt. Julieval a kapcsolatát inkább testvérinek nevezném, mintsem valami másnak.


A nagy titok számomra csak a végén körvonalazódott, és egy kicsit meg is lepődtem, mert többféle forgatókönyv is lezajlott a fejemben, és folyton járt az agyam, hogy vajon ez miért Rubin pöttyös könyv. 


Mivel én nem így képzeltem el a könyvet, és voltak vele problémáim, ezért nem lett kedvencem sajnos. Egy kicsit furcsa volt az E/3-as történetvezetési mód, de hamar meg lehetett szokni, valamint érdekes mód olvastatta magát a könyv, hiszen alig egy nap alatt elolvastam. 

Csillagos értékelés:
___________________________________________________________________________



FLAT-OUT MATT

Matty történeténél végre megkaptam azt a kis plusz romantikát, cukiságot, amit az első részben hiányoltam.

Jó volt végre jobban megismerni Mattet is, kicsit belelátni a lelkébe, és hogy mit gondol az egész helyzetről, ami kialakult közte és Julie között, és szerencsére kicsit jobban megértettem és elfogadtam az ő pozícióját is az előző kötetben. 
Az azonban nem változott, hogy szerintem itt Matt az odaadóbb fél a kapcsolatban, mintsem a lány, ami számomra picit zavaró volt. Bár valószínű, hogy ide beszúrható az a közhely, hogy "Az idő mindent helyrehoz", mert nagy eséllyel egy kis idő eltetlével feldolgozhatóak azok a történések, ami Matty és Julie között történik. 


Másrészt, irtó aranyos tud lenni, ha egy srác olyan odaadó, figyelmes és szerelmes, mint Matt, és hogy nem fél kifejezni ezeket az érzelmeket, még akkor sem, ha ezáltal egy kicsit kínosabb helyzetbe is kerülhet. 

Nagyon pozitív pont, hogy az elején kapunk egy rövid szöveget az írónőtől, hogy ezt a kis könyvet a rajongók kérésére írta meg, mivel ők követeltek még többet Mattből és a romantikából, néhány pikánsabb jelenetekkel fűszerezve. Külön köszönet, amiért nem az egész könyvet írta le, hanem csak a rövidebb, de annál fontosabb részeket emelte ki a srác szemszögéből. Ez nekem azért jó, mert nem nagyon szeretem a fiú/férfi szemszögeket, de itt nagyon tetszett Matt története.

Észrevehető a változás ebben a kötetben is, mivel az elején Matt elég magába forduló, zárkózottabb jellem, és lassan, az érzelmek és a történések hatására egyre jobban megnyílik, egyre többször mosolyog, és már tesz is azért, amit el akar érni. A szerelmes jeleneteknél meg halál édes, ki ne lenne odáig érte..:) Főleg az utolsó fejezetnél, ami nagyon érzékire és szenvedélyesre sikerült... hmm. :) Ha eddig nem zúgtál bele a pasiba, itt garantáltan máshogy fogod gondolni.

A két könyvről pár szó. Nos, mivel nem azt kaptam amit vártam, meglepett a történet, viszont a pár hiba ellenére annyira nem voltam odáig érte. Ettől függetlenül nagyon szerettem Mattet és Celestét, és nagyon kíváncsi vagyok az ő könyvére, valamint voltak nagyon humoros és megmosolyogtató részek, ami miatt pluszpontot érdemel az első könyv. A kiegészítő kötet egy kis pluszt adott az első könyvhöz, de ez a kettő nekem egy erős négy csillagot ér.

Nagyon ajánlom azoknak, akik még nem olvasták, mert nagyon szórakoztató, gyorsan olvasható és tanulságos történet, olvassátok bátran. :)


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

Flat-out Love:
"A mai pólón az állt, hogy ÉN: mint te, csak jobb kiadásban."
*
"– Jó jelnek tartom, hogy van olvasnivaló. Barátságos atmoszférát érzékelek itt."
*
"– Jogod van úgy érezni, ahogy csak érzel."
*
"– Szükségem van rád – könyörgött a fiú. – Te vagy mindaz, ami belőlem hiányzik."

Flat-out Matt:
"Nem számít, hogyan talál rá az ember a szerelemre. Csak az számít, mihez kezd vele, miután rálel."
*
"– Sikerülni fog, elég erős és bátor vagy. Bármire képes vagy."
*
"Amikor a lány átkarolta, és nevetve magához szorította, Matt elmosolyodott. 
Néhány röpke pillanatra a karjában tarthatta Julie-t. És ez olyan ajándék, ami egy életre az övé marad."
*
"Az új kedvenc szavam a „lehetősegg”. Úgy döntöttem, azt jelenti: talán seggfej valaki, talán nem."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése