Interjú P. C. Harris írónővel!


P. C. Harris – azaz Csiki Enikő – Bristolban élő magyar írónő. Első regénye, az Árnyoldal 2016-ban jelent meg az Álomgyár kiadó gondozásában. Jelenleg a következő regényén dolgozik, amely remélhetőleg hamarosan napvilágot lát, és újra elkápráztathatja az olvasóit.



1. Mesélj nekünk egy kicsit magadról! Ha nem írsz, mit csinálsz Angliában a mindennapjaidon?

Egy pirotechnikai cégnél dolgozom, vagyis csak úgy teszek, mert akkor is csak a következő történetemen gondolkodok J

2. Hogyan viseli el a családod, ha elvonulsz a saját kis világodba, és fel sem állsz a számítógép elől?
Az írónő még a kocsiban is képes gépelni! :D
- Forrás: P.C. Harris facebook oldala -

Az elején nagyon rosszul mentek ezek a dolgok. Sokáig azt hitték, hogy csak kifogás az írás, hogy megússzam a házimunkát. Mára azonban rájöttek, hogy tényleg így van – na jó, nem így van. :) Nehéz kihagynom a családi összejöveteleket hétvégenként, de sajnos nem tudok mit tenni, ha ilyenkor pörögnek fel az ujjaim, vagy ha az agyam sorban vetíti a képeket.

3. Hogyan születik meg benned egy történet? Előre meg van a fejedben az egész, vagy útközben alakulnak ki az események?

Is-is. Egy történet úgy épül fel bennem, mint egy város térképe. Jön először a főút. Az első mellékutak is megvannak, és a későbbiek is, de a végén talán lezárások találhatóak és olykor elterelik a főutat is. Na, ilyen számomra az írás. Nem mindig engedelmeskednek a karaktereim, képesek átvenni felettem az uralmat és azt tesznek, amit csak akarnak, ilyenkor szoktam fejcsóválva püfölni a klaviatúrát.

4. Honnan jött az ötlet a Szerelem mezben – Első harmad című, következő könyvedhez? Régóta vonzódsz a jégkorong sporthoz?

Még az Árnyoldalt írtam, mikor az öcsém jégkorongmeccsére tartottunk. Elhaladt mellettünk egy szuper jó kocsi, mire én már jegyzeteltem is. Ekkor kérdezte öcsém, hogy róla mikor fogok könyvet írni. Ez szöget ütött a fejemben, és bár nem róla, de általa született meg a következő könyvem témája. És a kérdésedre a válasz, igen, régóta vonzódom a jégkoronghoz, de nem csak én, hanem az egész család. A testvérem 15 éve hokizik, mi pedig minden meccsén ott vagyunk, hogy biztassuk a csapatot. Egy időben Magyarországon is kerestem hokival kapcsolatos könyveket, de nem nagyon találtam, ezért úgy gondoltam, hogy jó ötlet lesz írni egyet, azóta viszont Elle Kennedy rajongás lett úrrá a könyvmolyok körében és természetesen rajtam is J

A következő regényem legelején egy gondolatom volt csupán, mégpedig, hogy milyen lenne találkoznom az egyik exemmel. Ezt tovább pörgettem a fejemben, és utána ebből indul ki a történet vezérszála.

5. Honnan nyersz inspirációt a történeteidhez?

Ez elég közhely lesz, de általában az életből. Nem mindig a sajátomból, mert néha elég egy pletyka is a szomszédról. Néha egy videó, zene, vagy álom is elég ahhoz, hogy egész fejezet megszülessen. A legjobban azokat az élményeimet szeretem felhasználni, amik érzelmileg erősek, így még hitelesebben tudom eladni azt a jelenetet.

6. A saját életedből sok mindent beleteszel a könyveidbe? Esetleg önmagad is belebújtatod egy-egy szereplődbe?

Igen, elég sokat. Szeretem felhasználni a körülöttem lévő eszközöket, pillanatokat, érzéseket, emlékeket. Mindegyik karakteremben ott vagyok egy kicsit. A mostani könyvemben viszont még jobban kivettem a részem, és ez remélhetőleg észrevehető lesz az olvasók számára is.

7. Mondanál néhány mondatot, hogy mire számítsunk a következő könyvedben? Egy kis kulisszatitoknak nagyon örülnének az olvasóid! J

Nehezen tudok úgy beszélni a történetről, hogy ne spoilerezzek, de annyit elárulhatok, hogy lényegesen visszafogottabb lesz erotika terén, mint az Árnyoldal volt. Imádtam írni minden sorát, és remélem az olvasók is ugyanúgy belefognak zúgni Zackbe, mint én.

A történet Zack Morrisonnal kezdődik, aki nagyszerűen teljesít az iskolai bajnokságon. Melanie Wright pedig a női hokicsapat kapitánya, aki titokban fülig szerelmes a fiúba. Egy házibuli után olyan dolgok történnek, amik végig hatással lesznek a történetre.

8. Nehéz külföldről tartani a kapcsolatot az olvasóiddal és a kiadóval?

Szerintem a mai életben minden megoldható az interneten. A napi 24 órájában elérhető vagyok, ezt a családom is alátámasztja, mert bárhova megyünk a telefon biztos, hogy a kezemben van J Egyedül az olvasó-író találkozókat nehéz összehozni, de most az is nagyon jól sikerült. A külföldi élet a kiadóval való kapcsolatomba se szól bele, általában emailben beszélünk meg mindent, kivéve mikor SOS-ben kell dönteni pl. a borítóképről. Olyankor kapom a hívást, hogy ülj le, nézd meg, hagyd jóvá… J

9. Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál, mióta megjelent az első könyved?

Rengeteget tanultam ezalatt a több, mint egy év alatt. Régebben nem ismertem a moly.hu oldalt, nem tudtam, hogy vannak könyves bloggerek, nem tudtam mit jelentenek a "szinopszis" és "recenzió" szavak. Szóval rengeteg tudást halmoztam fel hónapról hónapra, ami még most is folyamatban van. 


Köszönöm a válaszaid, remélem, hamarosan olvashatjuk az új könyved! :) 
További sok sikert a későbbiekben! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése