Nicola Yoon: Minden, minden

Nagyon ​ritka, de nagyon híres betegségben szenvedek. Gyakorlatilag az egész világra allergiás vagyok. Sosem lépek ki a házból. Már tizenhét éve. Csak anyu és az ápolónőm, Carla van itt velem.
Aztán egy napon egy költöztető cég teherautója áll meg a szomszéd ház előtt. Kinézek az ablakomon, és akkor meglátom őt. Magas, vékony, és csak feketét visel – fekete a pólója, a nadrágja, az edzőcipője, sőt még a kötött sapkája is, ami alól egyáltalán nem lóg ki a haja. Észreveszi, hogy őt figyelem, és megakad rajtam a tekintete. Csak nézzük egymást. Olly a neve.
Lehet, hogy nem lehet megjósolni a jövőt, de azért ezt-azt mégis meg lehet. Például nagyjából biztos vagyok benne, hogy bele fogok szeretni Ollyba. És szinte biztos, hogy annak katasztrófa lesz a vége.



Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 336 oldal
Fordító: Szabó Luca
Illusztrálta: David Yoon

❉❉❉

Nicola Yoon neve számomra már nem ismeretlen, hiszen a külföldi youtuberek és könyvmolyok nagyon szeretik őt, többször is láttam náluk a könyveit. Eddig fogalmam sem volt róla, hogy mit szeretnek annyira a könyveiben. A borítók lenyűgöztek, szinte vonzzák a szemet, viszont a nálunk tavaly megjelent kék borítós változat nem tetszett annyira, mint a mostani filmes borító. Ez olyan gyönyörű lett, egyik kedvenc darabom a gyűjteményemben, ugyanúgy, mint maga a történet is.

A legtöbben úgy gondolhatjátok, hogy ez a történet hasonlít a Csillagainkban a hibához. Igen is, meg
nem is. Nekem személy szerint sokkal jobban tetszett ez a történet, mint John Green-é. Ehhez valószínűleg hozzátett Yoon különleges és szerethető stílusa, amellyel már rögtön az első lapoknál magába szippant a könyv. Olyannyira, hogy egy nap alatt fel is faltam az egészet, és most nagyon szomorú vagyok, amiért vége van. Az biztos, hogy újraolvasós történet a javából, és mindenkinek nagyon-nagyon ajánlom!

Betekintés a lapok közé - nagyon szép és vicces
illusztrációkkal találkozhatunk
Ahogy a fülszövegből is olvasható, a történet főhőse Madeline, aki kiskorától be van zárva a házukba a komoly immunbetegsége miatt. Rengeteg dolgot nem tapasztalt meg, ami számunkra teljesen alapvető és szinte észrevétlen a hétköznapjainkban. Minden napja ugyanúgy telik... olvas, tanul, pihen, netezik. Addig, amíg meg nem érkeznek az új szomszédok, és meg nem pillantja Olly-t. A fertőzések elkerülése miatt nem találkozhatnak, ezért az ablakon keresztül szoktak lopni egy-egy pillantást, valamint elkezdenek az interneten csevegni egymással. Egyre többet beszélnek, és egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Maddy életkörülményeit tekintve nem túl biztonságos egy "külső" emberbe szerelembe esni. Ám az érzéseknek nem lehet ellent mondani.

Csatoltam nektek egy képet, lefotóztam néhány oldalt, ahol megtalálhatók az illusztrációk. Ez is rátesz a könyvélményre, sokkal élvezetesebb kézbe venni és olvasni, nagyon feldobja az egészet. Nyilván emiatt a film élménye nem lesz annyira ütős, mint a könyvé, tehát aki még nem olvasta, és szeretné megnézni a filmet, annak nagyon ajánlom a könyvet is olvasásra, mert szerintem teljesen más hatása lesz mind a filmnek, mind a könyvnek. 

Maddy és Olly karaktere nagyon közel került hozzám, mindkettejüket imádom és szerintem végtelen aranyosak együtt. Ritkán van olyan könyves pár, akik ennyire összeillenek. Szerettem olvasni a beszélgetéseiket, a poénjaikat. Érezhető volt köztük az a tipikus vibrálás, ahogy az érzelmek a tetőfokra hágnak, és kitörni készülnek. 

"A szeretet mindent megér. Mindent."

Azért is szerettem nagyon, mert rengeteg igaz és tanulságos idézetet tudtam kiemelni a sorok közül, amelyen néha kicsit jó volt elgondolkodni. Már csak ezért is megéri elolvasni a könyvet, mert nagyon szép mondanivalója van, gyönyörűen mutatja be a szerelem, az első szerelem élményét. Rendesen megdobogtatja a szívünket ez a szerelem, a család fontossága, az új dolgok, érzelmek felfedezése. 

Viszont a vége az eléggé ledöbbentett, mert bármilyen hihetetlen, nem számítottam erre a kimenetelre. Akik már olvasták, tudják miről beszélek, és lehet, hogy nektek ez már a legelején leesett. Hát, nekem nem, és ezért is pluszpont, mert én nem tudtam, vagy nem akartam levenni ezt a tényt. Szóval, a lényeg, hogy vannak benne meglepetések is bőven! :)

Ami picit zavart a végén, az, hogy nagyon gyorsan lett lezárva... még annyira olvastam volna! Főleg, hogy nem igazán derült ki, hogy most akkor HEA, vagy nem. Mindenesetre én reménykedem a legjobban, és így könyvelem el magamban a történetet. 

Alig várom a filmet is, természetesen én is meg fogom nézni, már csak azért is, mert elég friss az élmény, és számomra az idei év egyik hatalmas kedvence lett. Higgyétek el, teljesen megérdemli ezt a nagy hype-ot, remélem a filmet nem rontják el, és ugyanolyan érzést fog kelteni a lelkemben, mint ahogy ez a kötet is megtette. 

Az írónő előtt mélyen tisztelgek, bekerült ő is a kedvencek közé. Lehengerlő stílusa és megnyerő tartalma, valamint az egyedisége abszolút hozta azt a színvonalat, amit én elvártam tőle. Szeretnék még ilyen történeteket olvasni, mert az ilyen könyveknél vagyok hálás, amiért olvasok, amiért könyvmoly vagyok (mint Maddy!). Talán nem is kell olyan sokat várnunk, mivel augusztus végén jön Nicola Yoon másik könyve is, A Nap is csillag (The sun is also a star). Én már nagyon várom, remélem, ti is! :)


Hatalmas köszönet a GABO kiadónak a recenziós példányért! 

Ha te is szeretnéd beszerezni ezt a gyönyörű könyvet, akkor
 KATT IDE! :)


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"Madeline: Milyen színű a szemed?
Olly: kék
Madeline: Kicsit pontosabban, légyszi!
Olly: jézusom. nők. óceánkék
Madeline: Atlanti vagy Csendes?
Olly: atlanti. és a tiéd?
Madeline: Csokibarna.
Olly: kicsit pontosabban, légyszi
Madeline: 75%-os kakaóvajsötét csokibarna
Olly: hehe, az szép"
*
"Az élet ajándék. Ne felejts el élni!"
*
"– Az élet nehéz, kincsem. De mindenki megoldja valahogy."
*
"Egész világok léteznek úgy, hogy észre sem vesszük őket."
 *
"– Szoktál azon gondolkodni, hogy milyen lenne az életed, ha megváltoztathatnál egy dolgot?"



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése