Charlie N. Holmberg: A papírmágus


Ceony Twill összetört álmokkal érkezik meg Emery Thane mágus házába. A varázslóképző iskolában évfolyamelsőként végzett lány fémmágusnak készült, most mégis papírmágiára kárhoztatják – de hát mi haszna a papírnak egyáltalán?
Azonban a varázslatok, amelyeket Ceony a csodabogár Thane keze alatt megtanul, rácáfolnak előítéleteire. Ahogy kibomlik előtte a papírmágia csodálatos világa, megismeri tanára sötét múltját és egy olyan tiltott és veszedelmes mágiafajtát, amellyel szemben szinte semmi reménye nem lehet felvenni a versenyt. Mégis muszáj megtennie, mert hamarosan szó szerint Thane szíve lesz a tét.
A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland, amelyet a Disney tervez megfilmesíteni.








Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 240
Fordító: Márton Zsófia

❉❉❉

Kezdeném azzal, hogy a borító eszméletlen gyönyörű. Mind a színek, mind a betűtípus, az összhatás nagyon szép lett. 
A fülszöveg is nagyon érdekfeszítő, izgalmasnak ígérkező, tele rejtélyekkel és kalandokkal.
És ezzel be is lett csapva az ember.

Nem mondom azt, hogy ez egy rossz könyv volt, mert egyáltalán nem, csak nekem valamiért ez most nem tetszett. Talán túl sokat vártam a külső alapján, és végül csalódtam benne. Igen, mert tulajdonképpen nem ilyen történetre számítottam. 

Az írónő
A történet eleje elég lassan indul, ami tulajdonképpen nem volt probléma, mert érdekes volt, ahogy komótosan bomlanak ki a szálak, hogy mi, és hogyan van ebben a világban. Megismerjük (csak kicsit) a főszereplőket, a mágia fajtáit. Elég egyedi a világképe, hiszen itt a mágiát választani kell, minden ember által alkotott anyaghoz köthetik magukat a mágusok, és ezután csak ezzel az anyaggal tudnak varázsolni. Vannak olyanok hogy fém-, üveg-, plasztik- és gumimágus, és a kevésbé kedveltek a papírmágusok. Ceony-t rákényszerítik a papírmágiára, mivel oda senki nem jelentkezett, de meg kell lennie az anyagok használatának közti egyensúlynak, azaz minden ághoz mennie kell legalább egy új tanoncnak, hogy fennmaradjon az adott anyagi varázslat. 

Tetszett, hogy mindig új dolgokat tudtak varázsolni papírból, és hogy életre is kelthették például a papírmadarat, de a papírkutya volt a kedvencem. A másik legjobb dolog az volt, amikor felolvasás közben a mágus illúziót teremtett az adott könyvből, ezáltal egy filmként nézhette végig a történetet. Kellene egy ilyen nekünk is, könyvmolyoknak, nemde?! :)

Ezután elkezdenek jönni a rejtélyek, hogy a mágusunk miért olyan titokzatos, hova járkál el, miért, és mit csinál. Ceony-t néha jól megvertem volna, amiért állandóan kutakodott, nem is értem, Thane mágus miért nem csapott a kezére. :D 
Jön egy nagy fordulat, amikor csak így meghökkenve lestem, hogy... te jó ég. Ez mi? 

Egy YA könyvhöz képest elég... sok benne a kicsit brutális és undorító dolog, amire végképp nem számítottam. De komolyan. Leülsz olvasni egy tök ártatlannak induló mesét, és egy olyan dolgot kapsz, amivel nem tudsz mit kezdeni. Nem tudtam, hogy olvassam-e tovább, vagy ne. Végül elolvastam, már csak kíváncsiságból is, mert Ceony bátor hősnőként viselkedett, és nem tudtam, hogyan fogja megoldani a problémát. Egy elég nagy és összetett problémát, amihez nem volt még sok tudása és hatalma. 

Az viszont tetszett benne, ahogy ábrázolja az emberi "lélek" tartalmát, hogy vannak bennük jó dolgok, kellemes emlékek, ábrándozás a jövőről, a múltbéli sérelmek és problémák, valamint az egyik elrejtett, senkinek nem mutatott énünk is. Ugye ezt a részt is körüljárjuk a könyvben, azt nem árulom el, hogy hogyan, hisz ez a könyv lényege. 

Külföldi kötetek borítói

A vége felé nekem kicsit ellaposodott a történet, némely részeket untam, mert a hősnő konkrétan csak ide-oda szaladgált, és közben rájött, hogy hoppá ő szerelmes. És ez tulajdonképpen mikor is történt??? Mert az elején, közepén egy szó sem esett róla, hogy ő vonzódna a férfihoz... Na mindegy, lehet ez csak nekem szúrt szemet. 

Szóval, nem volt olyan rossz a történet, de nekem elég gyenge volt, valamint a tartalma miatt nem igazán tetszett. Ennek ellenére nagyon érdekes a sztori, másokat ez ragadta meg. Egyáltalán nem klisés és nem hétköznapi történet, kicsit megbotránkoztató is, viszont semmihez sem hasonlítható. Egy olvasást megér, és egyébként kíváncsi vagyok mi lesz a folytatásokban. :)

Ha felkeltette az érdeklődésed a könyv, IDE KATTINTVA megrendelheted!


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"Te jó ég, ennek az embernek aztán jó sok könyve van!"
*
"Mindenkinek a lelkében lapul valamennyi sötétség. De mindenki maga dönt arról, hogy hizlalni kezdi-e, vagy sem."
*
"Az ember nem tépi ki egy férfi szívét, ha érez iránta valamit."
*
"– Azt hiszem, az élet sokkal… egyszerűbb lenne, ha képesek lennénk
egyetlen, biztos dologban hinni."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése