"A fejemben pörög a film, én meg leírom…" - Interjú R. Kelényi Angelika írónővel!

Sziasztok! :)

R. Kelényi Angelika a www.nokorszak.hu főszerkesztője. Kilenc  könyve jelent meg az Álomgyár Kiadónál. Eddig még csak Az ártatlan című könyvét olvastam, amely idén tavasszal jelent meg, viszont ez egyből levett a lábamról. 
Ezért is szerettem volna készíteni egy interjút az írónővel, hogy én is, és ti is jobban megismerjétek mind őt, mind a munkásságát! J









Nagyon szépen köszönöm, hogy elvállaltad ezt az interjút, és hogy időt szakítasz a kérdéseim megválaszolására!

1. Első kérdésként mesélj magadról nekünk egy kicsit. Hogyan lettél író? Honnan és mikor jött neked ez a gondolat, hogy te írni és publikálni szeretnél?

Szerintem az íróvá válás egy nagyon hosszú folyamat, nem egy-két-kilenc regénytől válik valaki íróvá. Mindig zavarba jöttem, ha írónőnek neveztek, mert számomra Móricz, Jókai, Jane Austen (és még sorolhatnám a klasszikusokat) az írók. Azt hiszem, hogy a hetedik regényem után változtattam meg a Facebookon a munkámat szerzőről íróra, pedig gyerekkorom óta írok. Mindent; regényt, novellát, cikkeket, naplót, amihez kedvem volt.

Angelika és a legújabb "gyermeke" :)
2. Mennyiben változott meg az életed azóta, mióta az írás a munkád? Vagy van emellett másik munkád is? Hogyan tudod összehangolni az írást, a munkát, és az anyaságot?

Évi két regényre van szerződésem. Ez azt jelenti, amint befejezem az egyiket, már állok is neki a következőnek. Mivel a „civil” munkám is az írás, szerkesztés a Nőkorszak.hu főszerkesztőjeként, valamivel könnyebb, hisz nem szakadok annyira kétfelé, mint amikor két nagyon különböző dolgot kellett csinálnom. Viszont ahhoz, hogy a kislányommal is elég időt tudjak tölteni, kénytelen vagyok keményen beosztani az időmet. A kéziratleadás időszakában hatalmas segítséget kapok a környezetemtől, akik igyekeznek lefoglalni Kamillát, míg én éjjel-nappal írok.


3. A grófnő árnyékában című könyved szerintem fantasztikus lett! Honnan jött az ötlet ehhez a regényhez?

Köszönöm! J Régóta dédelgettem a vágyat, hogy Báthory Erzsébetet megjelenítsem egy regényemben. Rengeteget olvastam róla korábban is, és úgy éreztem, méltatlanul bántak vele nem csak a saját korában, de később az írók is, akik „csejtei rémként”, „véres grófnőként” aposztrofálták, és mindenféle horrortörténetekkel tették tönkre a hírét.

4. Véleményem szerint nagyon jó, hogy egy régebbi korban, de Magyarországon játszódó történetet hoztál nekünk, magyaroknak. Mennyire volt nehéz beleélned magad ebbe a korba és világba?

Ó, egy cseppet sem. Meg sem lepődnék, ha egyszer a koraújkorban találnám magam.

5. Honnan jött Lorenzo Mariani karaktere? Te is beleszerettél a megalkotása közben? J

Bele hát. Lorenzo Mariani a számomra tökéletes férfi prototipusa. Épp eléggé férfias, épp eléggé
cinikus, épp eléggé bátor, és van humora. Erős jellem, akire támaszkodni lehet, és van annyi önbizalma, hogy a mellette álló nőt ne kelljen elnyomnia ahhoz, hogy magát férfinak érezhesse.

6. Magad is szereted a történelmi regényeket, vagy más műfajban is szoktál olvasni?

Nagyon szeretem a történelmi regényeket, de természetesen olvasok mást is. Mindenevő vagyok, jöhet csajos könyv, krimi, horror, romantika. A sci-fi az egyetlen, amit nem nagyon veszek a kezembe, bár filmen szívesen megnézem azt is, könyvben azonban nem erőltetem.

7. Hogyan születik meg benned egy új történet? Először a karakterek vagy a cselekmény szála van meg a fejedben, vagy éppenséggel egy jelenet?
 
Nem tudom… Tényleg. Ez rajtam kívül történik, és mindig másképp. Most például már tudom, hogy egy év múlva mit fogok írni. Annak a regénynek az ötlete egy újságcikk alapján ötlött fel bennem. Teljesen változó egyébként, van, amikor egy mondat nem hagy nyugodni, van, amikor egy jelenet, van, amikor egy valaha, valahol olvasott történettöredék.  

8. Jelenleg is dolgozol még Az ártatlan című regényed második kötetén, vagy már csak az utolsó simítások vannak hátra?

Már a szerkesztőnél van. Ez azt jelenti, hogy miután ő megnézte, visszaküldi nekem javításra, aztán még egyszer végigfésüli, én kijavítom, és részemről ennyi. Attól fogva a szövegről levettem a kezem, és kezdhetem a következő könyvet. J

9. Mi visz előre, amikor megakadsz a történetírás közepén? Ki/mi ad ihletet és segítséget egy-egy nehezebb időszak áthidalásához?

Nem engedhetem meg magamnak az írói válságot. Egyébként nincs is. Eddig nem volt, legalábbis. A fejemben pörög a film, én meg leírom…

10. Te melyik korban és városban élnél leginkább, ha választhatnál?

Most mindenképpen 1610-ben, Velencében. J Mindig abban a korban, helyen, ahol az aktuális regényem játszódik. Bár… Csejtét lehet, hogy kihagytam volna…

11. Van e olyan dolog, amit szeretnél elérni a könyveiddel? Van kifejezett célközönséged?

Szórakoztatni akarok. Azt szeretném, hogy az olvasók kiszakadjanak a mindennapjaikból, és eltávolodhassanak a problémáiktól egy időre. Pont azt szeretném elérni, amit én is érzek, amikor belevetem magam az olvasásba, és képes vagyok a regény szereplőivel együtt lélegezni. Ha ezt az érzést megadja bármelyik regényem az olvasóknak, akkor boldog vagyok.

Még egyszer köszönöm az interjút, és alig várom a következő könyved! Remélem, hamarosan élőben is válthatunk néhány szót! Addig is további sok sikert kívánok J


---> Képek forrása az írónő Facebook oldala: KATT <---
---> Értékelésem Az ártatlan első részéről: KATT <---


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése