ELŐOLVASÁS: Kékesi Dóra: A holnap érintése

Sziasztok! :)

Nemrégiben felkért az Álomgyár kiadó, hogy olvassak elő számukra, és két könyv közül lehetett választani. Én rögtön lecsaptam erre a könyvre, mert a cím, és a rövid leírás rögtön megfogott. Erről a kis könyvecskéről szeretnék most nektek mesélni, mert én nagyon-nagyon szerettem, és remélem ti is szeretitek majd.

Magyarországon játszódó, gyönyörűséges szerelmi történet, egy kicsit történelmi háttérrel vegyítve.

Ezúton is nagyon szépen köszönöm a lehetőséget a kiadónak!









Fülszöveg:

Szenvedélyes küzdelem a szerelemért és a túlélésért.
Egy 38 éven át őrzött levél felfedi a múltat. 1956-ban, Budapesten Váradi Miklósné Horváth Anna fiatalasszonyként titkos viszonyt folytat férje munkatársával, Nagy Krisztiánnal.
Annak ellenére esnek szerelembe, hogy tudják, számukra nincs holnap.
Anna házas, a férfi pedig jegyben jár, mégsem adják fel!
Reménytelen küzdelem egy megsebzett férj, és egy elhagyott menyasszonnyal szemben az elnyomás és a terror árnyékában. 1956. október 23-a azonban mindent megváltoztat. Kitör a forradalom és már nem csak a szerelmükért harcolnak, hanem az életükért is.
Kékesi Dóra első regényében valós történelmi helyzetben küzdenek szereplői a szerelemükért és az életbenmaradásért. Titkok, hazugságok, féltékenység és egy szenvedélyes szerelem ejtik rabul az olvasót.

A könyv szeptember végére várható! :)
❉❉❉

Mielőtt belekezdenék az áradozásba, egy kicsit mesélek nektek a történetről, hisz fülszöveg és borító hiányában sokan nem tudjátok, hogy mi is ez a könyv, hogy érdekel-e egyáltalán titeket, stb. 

Dobó Eszter 1994-ben az Egyesült Államokban készülődik az esküvőjére. Már nagyon ideges, hisz holnap lesz a nagy nap! A vacsoraasztaltól elszabadul, hogy egy kicsit fellélegezhessen, mikor is megtalál az édesanyja verseskönyvében egy levelet 1956-ból. Ez a levél pedig egy szerelmeslevél, és nem az édesapja írta! Eszter összezavarodik, és nagyon mérges lesz az édesanyjára, nem hiszi el, hogy végig hazudott az egész családjának, hogy eltitkolta azt, hogy megcsalta az édesapját! Később kérdőre is vonja édesanyját, aki teljesen meglepődik azon, hogy kisebbik lánya megtalálta ezt a régi levelet. Úgy dönt, hogy elmeséli a történetét, hogy megértesse lányával mindezt. 
A történetünk itt indul be, hiszen nem Eszter a főszereplő, hanem az ő édesanyja, Anna, aki E/1 szemszögből meséli el nekünk, hogy milyen élete volt az 1950-es években. Elvesztette szüleit, és csak egy férfire támaszkodhatott, Miklósra, aki később, 1953-ban a férje is lett. Miklós a Csepeli Autógyárban, Anna pedig szintén Csepelen egy varrógépgyárban dolgozott titkárnőként. Anna az esküvő után ismerte ki igazán azt az embert, aki a férje lett, Miklós ugyanis képtelen volt ellenállni az italnak, és ha eléggé felöntött a garatra, képes volt bántani is a feleségét. A válás ebben az időben nem volt elfogadott, ezért Annának tűrnie kellett. 
1955 szilveszterén azonban valami megváltozik Anna lelkében, amikor rámosolyog, és flörtöl vele egy idegen férfi, akiről kiderül, hogy Miklós munkatársa. Annát teljesen elbűvöli ez az idegen, és folyamatosan azon jár az esze, hogy vajon ki ez az ember, hogy hogy van, hogy mi van vele, hogy láthatja-e újra. Amikor már majdnem elfelejtené ezt a férfit, pont akkor jelenik meg az ajtójában, és gabalyodnak egymásba. Anna szörnyen érzi magát, hiszen megcsalta a férjét, és ez bűn, és helytelen! De mégis... a férfi mellett úgy érzi, újra él, a szíve hevesen ver, és szárnyal a boldogságtól. Viszonyuk egyszerre veszélyes és gyönyörű, ám minél inkább egymásba szeretnek, annál több bonyodalom alakul körülöttük. Anna nem tudja mi tévő legyen. Nem tud megszabadulni a férjétől, nem szökhet el a szeretőjével, de nem is folytathatja ezt az őrültséget... a szívnek azonban lehetetlen ellent mondani. 

Nem igazán tudtam mire számítsak a történet során, de végig nagyon élveztem olvasni. Könnyen lehetett haladni a történettel, mert csak úgy olvastatta magát, és folyamatosan izgultam, hogy mi fog történni. Teljesen együtt éreztem Annával, mind örömében, mind bánatában, tetszett a történet vezetése és az írásmód is lenyűgöző volt. Szerintem Kékesi Dóra nagyon tehetséges, és már most elkönyveltem magamban, hogy szeretnék még tőle olvasni. Remélem fogunk is, mert nagyszerűen vázolta a korszakot, a kapcsolatokat, a nők nehéz helyzetét ebben az időben, valamint a történelmi háttér is nagyon hiteles és életszerű volt. Jó volt olvasni kicsit erről az évről, hogy hogyan éltek az emberek, hogy mennyivel másabb volt akkor a világ, a felfogás, hihetetlen, hogy pár évtized alatt gyökerestül megváltozott az egész társadalmi és politikai rendszer. 

Krisztián és Anna szerelme tiszta és gyönyörű. A legigazabb szerelem, ami valaha létezett. Mindkettőjük karaktere szimpatikus volt, tetszett, hogy mennyi mindent megtettek egymásért, amit csak tudtak a korlátok ellenére. Nagyon drukkoltam nekik, és végig nagyon féltem, hogy mi lesz velük, hiszen ebben az időben nem volt könnyű elhagyni a férjet, amikor még elnyomták a nőket, és a férfiak voltak azok, akiknek többet ért a szavuk. 

Vártam, hogy egy kicsi történelmet is kapjunk, ha már 1956-ban játszódik a történet, és nagy örömömre meg is kaptam. Olvashattunk Nagy Imréről, a szovjetekről, a Sztálin szobor ledöntéséről, a 12 pontról és a szabadságharcról is. Ez mind hozzátett a történet hitelességéhez, átérezhettük a szereplőink helyzetét. 

Kihagyhatatlan szerelmi történet, amely teljesen megmelengette a szívemet. Engedjétek ti is közel magatokhoz, nyissátok ki a szíveteket, és éljetek át egy megható, különleges szerelmet. A könyv végén a könnyeimet nyeltem, és mosolyogtam egyszerre. 

Nagyon örülök, hogy részt vehettem a könyv előolvasásában, hogy megismerhettem ezt a történetet, nem győzöm köszönni az Álomgyár Kiadónak! Nagyon örülök, hogy együtt dolgozhatok veletek, és hogy ilyen gyönyörű történeteket hoztok el nekünk. :)

A könyv előjegyezhető IDE KATTINTVA! :)


Csillagos értékelés:

Kedvenc idézetek:

"Egyikünk sem szólalt meg. Nem kellett. Szavak nélkül is megértettük egymást."
*
"-A házasságtól nem szabad félni – magyarázta Anna. – Megértőnek és kompromisszumkésznek kell lennie mindkét félnek. Fontos a kommunikáció, mindent meg kell beszélni… Ennek ellenére lesznek nehéz pillanatok, de úgy gondolom, közösen mindent meg lehet oldani."
*
"Menthetetlenül beleszerettem, és az fenekestül felforgatott mindent."
*
"Nem dönthetek mások sorsáról. Senkinek se kívánom, amit én átéltem."







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése