Top 10 Csütörtök (#12) - Könyves világok, amelyben szívesen élnének a könyvmolyok

Sziasztok! :)
Végre újra rászántam magam, hogy készítsek egy Top 10-es listát, mostanában kicsit megfogyatkozott a rovat, de ma hoztam nektek egy olyan listát, amelyről mindannyian álmodozunk egy kicsit olvasás közben. Ez pedig nem más, mint hogy "bárcsak teleportálhatnék ebbe meg abba a könyves világba". Most növekvő sorrendet állítottam fel, remélem mindannyian találtok egy olyan világot a felsoroltak között, ahova ti is elmennétek. Kommentben várom melyik pont volt ez a világ, illetve ha nem soroltam fel, azt is írjátok meg nyugodtan, Ti hova mennétek, ha lehetne. :)



1.
Harry Potter - Roxfort
Azt hiszem, itt nem is kell sokat magyarázkodnom. A legtöbb könyvmoly számára ez a tökéletes világ, ahova szívesen elköltözne, ahol gyakorolná és tanulná a varázslatok, a mágia külön tanait és fortélyait. Vannak sokan a mai napig, köztük én is, akik még most is várják a bagoly csőréből kikapott, Roxfort pecsétes borítékot, amelyben meghívót kapnak a Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába. *nagy sóhaj* Biztos eltévedt az a fránya bagoly! :)

2.
Trónok harca

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a mai világ egyik legfelkapottabb és legjobb könyv- és filmsorozata a George R. R. Martin által megalkotott Trónok harca. Kicsit elfogult vagyok, hiszen számomra is szívem csücske ez a sorozat (és néhány szereplő... Jon Snow khmm...:D), ezért megkapta tőlem a második helyet. Szerintem sok rajongó úgy van vele, hogy szívesen felderíteni Westeros szépséges tájait, és kicsit belekóstolna a középkor rejtelmeibe. Persze, azért nem szeretnénk otthagyni a fogunkat, ezért csak óvatosan. ;)


3.
Narnia

Sokunk nagy kamaszkori/kiskori kedvence ez a film/könyvsorozat. Varázslatos lények, csodás tájak, izgalmak. Én személy szerint leginkább arra vágyom, hogy beszélhessek egy oroszlánnal, felülhessek a hátára és belefúrjam az arcom dús, puha sörényébe. Mióta olvastam és láttam, azóta erre vágyok, de most komolyan, melyik rajongó ne szeretné, hogy a ruhás szekrényén keresztül egy csodálatos világba léphessen át? :)


4.
Gyűrűk ura

Tolkien is egy olyan káprázatos és varázslatos világot alkotott, amely egyszerre csábít és borzongat minket. Aki már látta/olvasta ezt a történetet, az biztos elvágyott egy kis időre meglátogatni a misztikus lényeket, végignyargalni egy gyönyörű ló hátán a hullámzó fűtengeren és csodálatos tájakon. Ki ne hagyjuk a találkozásokat a tündékkel, a hobbitokkal, a mágusokkal és természetesen Aragorn-al. :)))


5.
Tüskék és rózsák udvara 

Amióta elolvastam Sarah J. Maas legújabb sorozatának első részét, azóta nem ereszt ez a világ. Imádtam a jófej és humoros tündéreket, akik egyszerre voltak elbűvölők és titokzatosak is. Teljesen magával ragadott SJM világa, tökéletesen szemléltetett mindent és mindenkit. Hamarosan jön magyarul is a folytatás, szóval hamarosan újra belemerülhetünk Tamlinba és Rhysandba. :) 


6.
Párválasztó

Nálam a tavalyi év egyik legkedvencebb könyvsorozata Kiera Cass alkotása volt. Nagyon szívesen elmennék Maxon herceg palotájába, hogy szép ruhákban billeghessek, hogy táncolhassak egy herceggel, hogy megismerhessek remek barátnőket. A könyvsorozatot pedig nagyon ajánlom azoknak, akik még nem olvasták. :) 

7.
Lehullott csillagok

Mivel ebből a trilógiából még csak egy rész jelent meg, ezért csak erről tudok áradozni. Mert tényleg az egyik legizgalmasabb és egyik legjobb olvasásom volt, szintén a tavalyi évből, de amint jön a második rész (várhatóan az is idén ősszel), újraolvasom az elsőt is. Nagyon tetszik ez a félig sci-fi, félig romantikus thiller, a világűr szépsége és titokzatossága és bejárása egy helyes idegennel. Végig borzongtam és izgultam a különös lények és történések összességében.


8.
Az éhezők viadala

Tudom, egy kicsit morbid és brutális világ, mégis kicsit beleolvadnék, hogy a saját szememmel lássam, hogy átélhessek ilyen izgalmakat, hogy segíthessen két remek fickó, és hogy én segíthessek az ártatlan embereken. 

9.
Angelfall

Egy kicsit ismét komorabb világot választottam a listába, hiszen itt az angyalok hatalmas pusztítással sújtották a bolygónkat.  Igen ám, csak hogy a gonosz, földre szállt angyalok között vannak olyan aranyos és tökéletes pasik, mint Rafe. Miatta szívesen meglátogatnám Susan Ee által megalkotott világot is, és úgy gondolom, még sokan mások is. :)

10.
Ambrózy báró esetei
Forrás

Végül, de nem utolsó sorban Böszörményi Gyula nem képzeletbeli és nem is fantasy, mégis tökéletes és izgalmas világát választottam. Nagyon tetszik mind az 1900-as évek Budapestjéről a leírások, a karakterek, a cselekmény, a krimi- nyomozás részek, a gyengéd romantikus szál, az enyhe brutalitás. A sok kitartó és nehéz háttérmunka hitelesen alátámasztja az egykor létező kort, amit keverve a gyönyörűséges stílussal és fogalmazásmóddal egy letehetetlen, fantasztikus könyvsorozatot kapunk a kézhez. Köszönjük Böszörményi bácsi! :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése